Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en krijg ons recepten boekje met overheerlijke kokosolie recepten cadeau:

Verbeter je focus!

Rineke van den Berg - Thursday, February 15, 2018


Goede focus en goed zicht start bij de ogen en de natuurlijk de hersenen.
Laat nu de in omega 3 voorkomende stof DHA (docosahexaeenzuur)  goed voor beiden zijn! DHA bevind zich in een hoge concentratie in het netvlies, waardoor het bij-draagt aan een goed gezichtsvermogen. Dus wanneer je dingen wazig begint te zien, weet je hoe je jouw focus scherp moet stellen ;) 
Daarnaast bevatten de hersenen een zeer hoge concentratie Omega-3 met name het DHA. Deze stof in het bijzonder helpt bij het bouwen van hersencel-membramen en bevordert de vorming van nieuwe hersencellen. Dit draagt bij aan een beter geheugen en concentratievermogen. Allereerst denk je natuurlijk dat het hier om visolie gaat....maar nee dat komt er bij ons niet meer in! lees meer 

Wat kan je nog meer doen om je ogen in een goede conditie te houden?
Nano zink is een prachtig middel om de ogen in een goede conditie te houden. Zink (vooral in de nano vorm) kan macula degeneratie preventief voorkomen.
* Taurine speelt een belangrijke rol  bij de ontwikkeling van het netvlies. Taurine is één van de meest voorkomende aminozuren in de hersenen en op het netvlies. Magnesiumtauraat ontspant niet alleen het netvlies van de ogen, maar herstelt deze ook. Daarnaast en optimaliseert Magnesiumtauraat de hersenfuncties.
* Vitamine C is een belangrijke stof om al het vocht in ons lichaam te conserveren. De ogen bevatten veel vocht, dus ook hier werkt vitamine C  voor een stralende blik!

* De blauwe bosbes werkt op de allerkleinste capillaire (haarvaatjes), verbetert de doorbloeding van de ogen en hierdoor kan o.a. nachtblindheid verbeteren. Helaas vind je in de gewone supermarkt een andere blauwe bes die minder werking heeft dan de echte blauwe bosbes.
Wellicht een goed idee om tijdens de zomer bosbessen te verzamelen en te drogen. Want ook gedroogde bessen werken goed.
* Kies voor de goede vetten zoals grasboter en niet ontgeurde rauwe Kokosolie. De hersenen en ook de ogen houden van verzadigde vetten.
* Knabbel eens een worteltje. Worteltjes bevatten veel betacaroteen welke in ons lichaam wordt omgezet in vitamine A. Vitamine A is de oogvitamine bij uitstek!
* De Bemertherapie kan ook meehelpen om de microcirculatie te verbeteren. Maandelijks wordt er een Bemer presentatie georganiseerd in Bunnik. Deze keer op 25 februari 2018

Wil je nog meer tips voor je ogen? Download dan hier het E-book van Karin Hoogenboom van www.volzicht.nl

Natuurlijk wensen we je een volle focus op jouw gezondheid toe!

Stralende week voor jou.