Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en krijg ons recepten boekje met overheerlijke kokosolie recepten cadeau:

Tips voor hart en bloedvaten

Rineke van den Berg - Friday, April 12, 2019


Vermijd zoveel mogelijk verborgen verzadigde vetten en schadelijke transvetzuren (cake, gebak, chips, snoep, koeken, margarine, chocopasta enz.). 

Gebruik koudgeperste, ongeraffineerde, biologische oliën verpakt in donker glas, bijvoorbeeld olijfolie (extra vierge), die van nature de antioxidant vitamine E bevat. Koop de olie in kleine verpakkingen, want hoe langer de inhoud van de fles blootgesteld kan worden aan licht, warmte en zon, hoe meer kans op oxidatie en ranzig worden.

Laurinezuur in kokosolie heeft een cholesterolverlagende werking. Laurinezuur heeft antivirale, antibacteriële en daarnaast nog vele andere gunstige eigenschappen voor de gezondheid. Gebruik wel de extra vierge en die níet ontgeurde kokosolie.

Eet verse voeding, rechtstreeks uit de natuur en bij voorkeur biologisch. Zoals biologisch vlees, vis, eieren (gekookt met het eigeel intact), rauwe noten en zaden (chia zaden, hennepzaad, lijnzaad, zonnebloempitten, quinoa, etc.), veel groentes (een deel rauw) en met mate (vers) fruit.

Biologische zuivelproducten (met inbegrip van boter, room, zure room, kaas, enz.) het liefst van A2 koeien en als broodsmeersel bijvoorbeeld rijpe avocado’s.

En niet in de laatste plaats de juiste hoeveelheid lichaamsbeweging.

Lees het hele artikel over cholesterol en hart en bloedvaten in het magazine Spiegelbeeld. Dit april 2019 nummer ligt nu in de winkel.

Bron: Magazine Spiegelbeeld

Extra tip van Sundancer: Leef vanuit je hart en ontdek de zonnige zijde van jouw bestaan. Omring je met fijne liefdevolle mensen die van je houden en je begrijpen. Zo geef je emotionele voeding aan je hart.